Geplaatst: 25 januari, 2022
Vrijdag 21 januari hadden wij als team een studiedag. Wat komt er op zo’n allemaal aanbod, dat delen wij graag met u. De ochtend zijn wij begonnen met een kanjer oefening. De komende periode staat de oefening motor en benzinepomp centraal. * Hieronder kunt u daarover meer lezen * . Wij hebben met elkaar deze oefening ook uitgevoerd. Zo ervaren wij ook zelf wat de kinderen ervaren tijdens zo’n oefening.
Daarna hebben wij onder leiding van de werkgroep Ontwikkelingsgericht Onderwijs (OGO) gekeken naar de taallessen die wij koppelen aan het projectonderwijs. Wat gaat al goed en waar moeten wij nog aandacht aan besteden. De werkgroep heeft een helder beeld gekregen van de vervolgstappen die wij gaan zetten als team. Vervolgens zijn wij verder gegaan met het voorbereiden van het nieuwe project: ‘Vieren en herdenken’. De werkgroep geeft eerst uitleg aan het team over het thema. Ook heeft de werkgroep een opening van het project voorbereid. Wat dit gaat worden houden wij nog even geheim.
Daarna zijn wij in kleine groepen uit elkaar gegaan om de lessen van het nieuwe project te bedenken. Dit jaar zijn wij gestart met het verder ontwikkelen van kind gesprekken. Met elkaar hebben wij besproken waar wij nu staan en hebben wij onze eigen kind gesprekken geëvalueerd.
De dag hebben wij afgesloten met het verkennen van het borgen van onze kwaliteit. Dit willen wij gaan doen door middel van ambitiekaarten en kwaliteitskaarten.
* In de klas wordt in de komende periode de oefening motor en benzinepomp gedaan. De kinderen leren om de aandacht bij zichzelf en hun werk te houden (hun benzinepomp dicht) ondanks dat er een motortje (dit is een kind dat raar en gek mag doen) door de klas gaat. *